Inicjatywy strategiczne

Aby zbadać potencjał organizacyjny i określić priorytety zidentyfikowano i oceniono zdolności biznesowe, niezbędne do realizacji wyznaczonych celów. Efektem oceny jest zbiór kierunków działań, uzupełniających i rozwijających aktualne zdolności biznesowe. Kierunki działań zostały przekute w konkretne inicjatywy strategiczne.

Analityka ilościowa i zarządzanie danymi/BI

  • Single Unified Data Management Unit
  • Data heroes / data miners
  • Budowa platform do zarządzania wszystkimi danymi
  • Budowa platform analitycznych i prognostycznych
  • Wdrożenie narzędzi do zarządzania i wymiany dla wszystkich modeli SI
  • Opracowanie metody i budowa narzędzi umożliwiających analizę i wnioskowanie na podstawie dużych, niejednorodnych grup danych

Własne zdolności wykonawcze

  • Optymalizacja modelu utrzymania ruchu
  • Udoskonalenie cyklu życia projektu inwestycyjnego i rozszerzenie go na cykl życia infrastruktury NN. Wdrożenie DevOps
  • Wewnętrzny back-up dla kompetencji inwestycyjnych i eksploatacyjnych
  • Stworzenie zespołów kompetencyjnych do wykonywania zadań przy poszczególnych obwodach i typach aparatów
  • Opracowanie i wdrożenie metod właściwego pozyskiwania i rozumienia potrzeb biznesowych
  • Rozwijanie metod i narzędzi rejestracji i certyfikacji jednostek RM
  • Rozwijanie metod i narzędzi zawierania i obsługi umów mocowych

Technologie wyprzedzające potrzeby rynku

  • Ludzie od technologii HVDC
  • Wdrożenie procesu rozwoju biznesu
  • Wdrożenie procesu definiowania i aktualizacji strategii obszarowych
  • Jakość, standaryzacja, rozwój
  • QAQC - wdrożenie procesów
  • Budowa centrum kompetencyjnego zdolnego do wdrażania innowacji
  • Kompetencje do przewidywania rozwoju rynku i technologii wytwarzania i odbioru
  • Wnioski i opinie wynikające z cyklicznego monitorowanie trendów i nowinek technologicznych i branżowych
  • Uwzględnienie FNM w mechanizmach rynkowych oraz implementacja innowacji wynikających z prac badawczych
  • Wdrożenie nowego modelu rynku
  • Zapewnienie obsługi i eksploatacji wyprowadzenia mocy z północnej Polski

Koordynacja

  • Przebudowa procesu planowania i harmonogramowania prac
  • Wdrożenie systemu outage scheduler
  • Stworzenie jednostki koordynującej wszystkie prace na sieci NN
  • Przebudowa procesów harmonogramowania zadań inwestycyjnych i eksploatacyjnych
  • Centrum zawiadujące wszystkimi pracami na sieci oraz danymi o poziomie upoważnień, uprawnień i dopuszczeń
  • Zintegrowany proces zarządzania uprawnieniami
  • Opracowanie procesu i budowa narzędzi do realizacji Perfect Dispatch
  • Opracowanie i wdrożenie metod szacowania niepewności i uwzględnienie jej we wszystkich proce-sach planistycznych
  • Budowa i wdrożenie narzędzi do szacowania niepewności w procesie zapewniania zdolności wytwórczych i DSR
  • Wdrożenie w PSE narzędzia do analiz probabilistycznych w procesie planowania rozwoju KSE
  • Budowa systemu zarządzania jakością energii elektrycznej w KSE

Kontynuacja Strategii z lat 2017-2019

  • Segmentacja sieci
  • Spójny system ochrony (SOT)
  • Realizacja portfela projektów wspierającego
  • Wdrożenie nowych zasad zarządzania pracą KSE (PPKSE)
  • Rezerwowe lokalizacje
  • Predictive Maintenance Techniques
  • Realizacja zadań inwestycyjnych wynikających z PRSP

Optymalizacja kosztowa

  • Wpisanie obniżenia TCO jako paradygmatu polityki zakupowej PSE
  • Zatrudnienie kompetentnych kupców do negocjowania kontraktów z vendorami
  • Integracja procesu pozyskiwania i zarządzania obciążeniami z tytułu posiadania prawa do nieruchomości jako usługi wewnętrznej
  • Zarządzanie danymi o koszcie pozyskania i posiadania tytułu prawnego
  • Zatrudnienie negocjatorów do regulowania stanów prawnych przy inwestycjach
  • Zarządzanie Projektami i Procesami
  • Całkowita wymiana SAP
  • Zarządzanie finansami
  • Wdrożenie modelu finansowego wsparcia w pozyskaniu nieruchomości dla inwestycji
  • Zmiana procesu taryfowania
  • Zbudowanie OIRE
  • Wdrożenie nowego sposobu budżetowania
  • Wdrożenie mechanizmów weryfikacji i kontroli zobowiązań finansowych Spółki
  • Opracowanie strategii zakupowej
  • Opracowanie strategii utrzymania infrastruktury przesyłowej
  • Automatyzacja i robotyzacja obszaru ewidencji rachunkowej
  • Standaryzacja urządzeń, dostawy inwestorskie z uwzględnieniem zachowania jakości
  • Wdrożenie rozwiązań uspójniających ewidencję aktywów trwałych

Gotowość

  • Wdrożenie risk preparedness
  • Wdrożenie NCER
  • Wdrożenie operacji lotniczych wykonywanych samodzielnie
  • Zakup statków powietrznych
  • Wpisanie ryzyka jako podstawowego paradygmatu architektury biznesu
  • Wpisanie back-upu jako paradygmatu architektury biznesu
  • Budowa centrum zarządzania strategią i architekturą biznesu
  • Implementacja III Pakietu i Pakietu zimowego
  • Współpraca z ENTSO-E/ACERem w zakresie budowy modelu rynku i metodyk
  • Opracowanie zakresu i wdrożenie cyklicznych przeglądów oceny spójności planów obrony i odbu-dowy
  • Zdefiniowanie procesu określania regionalnych scenariuszy kryzysu, realizacja równoległa w PSE
  • Zdefiniowanie procesu MTA z określeniem zasobów, realizacja równoległa w PSE
  • Zdefiniowanie procesu OPC z określeniem zasobów, realizacja równoległa w PSE
  • Zdefiniowanie procesu CSA z określeniem zasobów, realizacja równoległa w PSE
  • Zdefiniowanie procesu CC z określeniem zasobów, realizacja równoległa w PSE

PSE jako organizacja usługowa

  • Wizjonerzy
  • Wdrożenie procesu zarządzania cyklem życia usług ICT i infrastruktury
  • Wdrożenie DevOps
  • Zdefiniowanie usług ICT w celu przejścia w stronę organizacji usługowej
  • Sprzedaż usług Cyber (application security centre)
  • Sprzedaż usług oblotów infrastruktury
  • Sprzedaż usług hostingu platform
  • Sprzedaż usług dodanych OIRE
  • Sprzedaż usług wyspecjalizowanych brygad
  • Sprzedaż usług prognozowania rynku energii
  • Rozwijanie metod i narzędzi rozliczania umów mocowych
  • Wdrożenie metodyki LCM

Ludzie i wiedza

  • Rekrutacja personelu od utrzymania repozytoriów wiedzy
  • Budowa platform do gromadzenia i zarządzania wiedzą
  • Stworzenie jednolitego modelu kompetencji
  • Zbudowanie centrum kompetencji „Zintegrowane zarządzanie wrażeniami pracownika”
  • Zintegrowanie procesów help deskowych z onboardingiem i zarządzaniem wrażeniami pracownika z miejsca pracy
  • Stworzenie efektywnego procesu zaopatrzenia pracownika we wszystko, co jest potrzebne do rozpoczęcia czynności
  • Stworzenie jednolitego modelu rozwoju kompetencji
  • Opracowanie metody skutecznej identyfikacji wartościowych kandydatów
  • Automatyzacja i robotyzacja czynności administracyjnych, zapewnienie dostępu on-line
  • Opracowanie strategii zasobów ludzkich
  • Zapewnienie kompetentnych i przeszkolonych zasobów
  • Opracowanie programu i harmonogramu szkoleń oraz zakresów i zasad certyfikacji
  • Opracowanie zbioru dobrych praktyk i kodeksu postępowań w ramach relacji sąsiedzkich
  • Opracowanie zbioru dobrych praktyk i kodeksu postępowań w ramach relacji z uczelniami i szkołami technicznymi