Inicjatywy strategiczne
Aby zbadać potencjał organizacyjny i określić priorytety zidentyfikowano i oceniono zdolności biznesowe, niezbędne do realizacji wyznaczonych celów. Efektem oceny jest zbiór kierunków działań, uzupełniających i rozwijających aktualne zdolności biznesowe. Kierunki działań zostały przekute w konkretne inicjatywy strategiczne.
Analityka ilościowa i zarządzanie danymi/BI
- Single Unified Data Management Unit
- Data heroes / data miners
- Budowa platform do zarządzania wszystkimi danymi
- Budowa platform analitycznych i prognostycznych
- Wdrożenie narzędzi do zarządzania i wymiany dla wszystkich modeli SI
- Opracowanie metody i budowa narzędzi umożliwiających analizę i wnioskowanie na podstawie dużych, niejednorodnych grup danych
Własne zdolności wykonawcze
- Optymalizacja modelu utrzymania ruchu
- Udoskonalenie cyklu życia projektu inwestycyjnego i rozszerzenie go na cykl życia infrastruktury NN. Wdrożenie DevOps
- Wewnętrzny back-up dla kompetencji inwestycyjnych i eksploatacyjnych
- Stworzenie zespołów kompetencyjnych do wykonywania zadań przy poszczególnych obwodach i typach aparatów
- Opracowanie i wdrożenie metod właściwego pozyskiwania i rozumienia potrzeb biznesowych
- Rozwijanie metod i narzędzi rejestracji i certyfikacji jednostek RM
- Rozwijanie metod i narzędzi zawierania i obsługi umów mocowych
Technologie wyprzedzające potrzeby rynku
- Ludzie od technologii HVDC
- Wdrożenie procesu rozwoju biznesu
- Wdrożenie procesu definiowania i aktualizacji strategii obszarowych
- Jakość, standaryzacja, rozwój
- QAQC - wdrożenie procesów
- Budowa centrum kompetencyjnego zdolnego do wdrażania innowacji
- Kompetencje do przewidywania rozwoju rynku i technologii wytwarzania i odbioru
- Wnioski i opinie wynikające z cyklicznego monitorowanie trendów i nowinek technologicznych i branżowych
- Uwzględnienie FNM w mechanizmach rynkowych oraz implementacja innowacji wynikających z prac badawczych
- Wdrożenie nowego modelu rynku
- Zapewnienie obsługi i eksploatacji wyprowadzenia mocy z północnej Polski
Koordynacja
- Przebudowa procesu planowania i harmonogramowania prac
- Wdrożenie systemu outage scheduler
- Stworzenie jednostki koordynującej wszystkie prace na sieci NN
- Przebudowa procesów harmonogramowania zadań inwestycyjnych i eksploatacyjnych
- Centrum zawiadujące wszystkimi pracami na sieci oraz danymi o poziomie upoważnień, uprawnień i dopuszczeń
- Zintegrowany proces zarządzania uprawnieniami
- Opracowanie procesu i budowa narzędzi do realizacji Perfect Dispatch
- Opracowanie i wdrożenie metod szacowania niepewności i uwzględnienie jej we wszystkich proce-sach planistycznych
- Budowa i wdrożenie narzędzi do szacowania niepewności w procesie zapewniania zdolności wytwórczych i DSR
- Wdrożenie w PSE narzędzia do analiz probabilistycznych w procesie planowania rozwoju KSE
- Budowa systemu zarządzania jakością energii elektrycznej w KSE
Kontynuacja Strategii z lat 2017-2019
- Segmentacja sieci
- Spójny system ochrony (SOT)
- Realizacja portfela projektów wspierającego
- Wdrożenie nowych zasad zarządzania pracą KSE (PPKSE)
- Rezerwowe lokalizacje
- Predictive Maintenance Techniques
- Realizacja zadań inwestycyjnych wynikających z PRSP
Optymalizacja kosztowa
- Wpisanie obniżenia TCO jako paradygmatu polityki zakupowej PSE
- Zatrudnienie kompetentnych kupców do negocjowania kontraktów z vendorami
- Integracja procesu pozyskiwania i zarządzania obciążeniami z tytułu posiadania prawa do nieruchomości jako usługi wewnętrznej
- Zarządzanie danymi o koszcie pozyskania i posiadania tytułu prawnego
- Zatrudnienie negocjatorów do regulowania stanów prawnych przy inwestycjach
- Zarządzanie Projektami i Procesami
- Całkowita wymiana SAP
- Zarządzanie finansami
- Wdrożenie modelu finansowego wsparcia w pozyskaniu nieruchomości dla inwestycji
- Zmiana procesu taryfowania
- Zbudowanie OIRE
- Wdrożenie nowego sposobu budżetowania
- Wdrożenie mechanizmów weryfikacji i kontroli zobowiązań finansowych Spółki
- Opracowanie strategii zakupowej
- Opracowanie strategii utrzymania infrastruktury przesyłowej
- Automatyzacja i robotyzacja obszaru ewidencji rachunkowej
- Standaryzacja urządzeń, dostawy inwestorskie z uwzględnieniem zachowania jakości
- Wdrożenie rozwiązań uspójniających ewidencję aktywów trwałych
Gotowość
- Wdrożenie risk preparedness
- Wdrożenie NCER
- Wdrożenie operacji lotniczych wykonywanych samodzielnie
- Zakup statków powietrznych
- Wpisanie ryzyka jako podstawowego paradygmatu architektury biznesu
- Wpisanie back-upu jako paradygmatu architektury biznesu
- Budowa centrum zarządzania strategią i architekturą biznesu
- Implementacja III Pakietu i Pakietu zimowego
- Współpraca z ENTSO-E/ACERem w zakresie budowy modelu rynku i metodyk
- Opracowanie zakresu i wdrożenie cyklicznych przeglądów oceny spójności planów obrony i odbu-dowy
- Zdefiniowanie procesu określania regionalnych scenariuszy kryzysu, realizacja równoległa w PSE
- Zdefiniowanie procesu MTA z określeniem zasobów, realizacja równoległa w PSE
- Zdefiniowanie procesu OPC z określeniem zasobów, realizacja równoległa w PSE
- Zdefiniowanie procesu CSA z określeniem zasobów, realizacja równoległa w PSE
- Zdefiniowanie procesu CC z określeniem zasobów, realizacja równoległa w PSE
PSE jako organizacja usługowa
- Wizjonerzy
- Wdrożenie procesu zarządzania cyklem życia usług ICT i infrastruktury
- Wdrożenie DevOps
- Zdefiniowanie usług ICT w celu przejścia w stronę organizacji usługowej
- Sprzedaż usług Cyber (application security centre)
- Sprzedaż usług oblotów infrastruktury
- Sprzedaż usług hostingu platform
- Sprzedaż usług dodanych OIRE
- Sprzedaż usług wyspecjalizowanych brygad
- Sprzedaż usług prognozowania rynku energii
- Rozwijanie metod i narzędzi rozliczania umów mocowych
- Wdrożenie metodyki LCM
Ludzie i wiedza
- Rekrutacja personelu od utrzymania repozytoriów wiedzy
- Budowa platform do gromadzenia i zarządzania wiedzą
- Stworzenie jednolitego modelu kompetencji
- Zbudowanie centrum kompetencji „Zintegrowane zarządzanie wrażeniami pracownika”
- Zintegrowanie procesów help deskowych z onboardingiem i zarządzaniem wrażeniami pracownika z miejsca pracy
- Stworzenie efektywnego procesu zaopatrzenia pracownika we wszystko, co jest potrzebne do rozpoczęcia czynności
- Stworzenie jednolitego modelu rozwoju kompetencji
- Opracowanie metody skutecznej identyfikacji wartościowych kandydatów
- Automatyzacja i robotyzacja czynności administracyjnych, zapewnienie dostępu on-line
- Opracowanie strategii zasobów ludzkich
- Zapewnienie kompetentnych i przeszkolonych zasobów
- Opracowanie programu i harmonogramu szkoleń oraz zakresów i zasad certyfikacji
- Opracowanie zbioru dobrych praktyk i kodeksu postępowań w ramach relacji sąsiedzkich
- Opracowanie zbioru dobrych praktyk i kodeksu postępowań w ramach relacji z uczelniami i szkołami technicznymi