Wyzwania i cele na lata 2020-2030

 

Zmiana pokoleniowa

Przedstawiciele najmłodszej grupy wiekowej prezentują inne postawy i oczekiwania wobec pracy niż starsze pokolenia pracowników. Dodatkowo rynek pracy stał się rynkiem pracownika, co potwierdzają także zachodzące w Polsce zmiany demograficzne.
Wyzwaniem dla PSE pozostaje stworzenie oferty spełniającej oczekiwania pracowników dotyczące warunków zatrudnienia i jednocześnie zabezpieczającej potrzeby pracodawcy, m.in. w zakresie:
  • efektywnego zarządzania talentami – zabezpieczenie wykwalifikowanych i przygotowanych następców na wszelkie kluczowe stanowiska
  • zmiany systemów motywacyjnych – w pozyskiwaniu pracowników równie ważną rolę odgrywa atmosfera pracy czy możliwości rozwoju, a nie tylko wysokość wynagrodzenia
  • zarządzania zespołami wielopokoleniowymi – polityka zarządzania różnorodnością powinna uwzględniać coraz bardziej zdywersyfikowane, także pod względem wieku, zespoły pracowników
  • zowych technologii – uelastyczniających otoczenie zawodowe, oferujących pracownikom większe poczucie swobody przy jednoczesnym wzroście efektywności i zapewnieniu komunikacji wolnej od tradycyjnych ograniczeń, związanych z czasem i lokalizacją
  • work-life balance – praca powinna umożliwiać godzenie życia zawodowego z życiem prywatnym, co może odbywać się na przykład poprzez zapewnienie elastycznego czasu pracy, czy pracę zdalną
  • employer branding – przedstawiciele młodszego pokolenia pracowników w wyborach zawodowych kierują się wizerunkiem organizacji, stąd potrzeba odpowiedniego zarządzania marką pracodawcy

Cele strategiczne i mierniki

16. Wdrożenie modelu kompetencji oraz konkurencyjność wynagrodzeń
⇒ do końca 2022 – 99,7% ról krytycznych w firmie objętych spójnym modelem kompetencji i ścieżkami kariery oraz planem sukcesji
⇒ wprowadzenie 99,7% spójności poziomu wynagrodzeń z poziomem 3Q wartości rynkowych do końca 2022
17. Budowa organizacji opartej na wiedzy
⇒ do końca 2025 osiągnięcie 100% zgodności z archetypem organizacji opartej o wiedzę w modelu McKinsey